tento dopis vznikl mimo jiné jako reakce na Váš e-mail ze dne 6.5.2020.
Zjednosměrnění sídliště Štěpnice, jak sám zmiňujete, je dlouhodobý záměr, který by měl především usměrnit a legalizovat parkování. Tomuto důvodu zcela rozumím, avšak zjednosměrnění jistě nemá pouze 1 variantu, proto mě zaráží, že jako podklad nebyl proveden žádný průzkum proudění dopravy.
V příloze tohoto dopisu Vám posílám výsledky malého soukromého průzkumu proudění dopravy na křižovatce Chodská-Polská-Bratří Čapků, který jsem provedl 22. května 2019, tedy za běžného provozu školy. Využil jsem ranní špičku - „navážení“ dětí do školy, proto se i další věty vztahují zejména k této době.
Z průzkumu je patrné, že 31% provozu (58 vozidel) Chodskou ulicí odjíždí, což nebude možné a provoz se přesune blíže ke škole a to do ulic Polská → Korábova → Blažkova. Pro Polskou ulici kolem školy to znamená navýšení z 67 vozidel (obousměrně) na 97 vozidel odjíždějících.
Dále 13 % provozu (26 voz.) přijíždí kolem školy Korábova → Polská. Tento provoz se přesune pravděpodobně do Chodské. Ale pozor! Většina těchto vozidel zastavuje v Polské a odchází z dětmi do školy. Jak se tito zachovají po změně je otázka.
Tyto indicie ukazují, že aktuální řešení zjednosměrnění sídliště Štěpnice a úprava ulice Bratří Čapků situaci v prostoru mezi nákupním střediskem Nová Louže a základní školou nevyřeší a obzvláště nebezpečné „pobíhání“ dětí mezi auty při ranním nájezdu bude pravděpodobně trvat nadále.
Nová verze projektu zjednosměrnění sídliště obsahuje podmínku dopravního inspektorátu Policie ČR a to posunutí zákazové značky (mimo dopravní obsluhy a návštěvníků bazénu) za odbočku do ulice Korábova, tzn. legalizaci veškeré dopravy kolem základní školy.
Zjednosměrněním ulice Korábova podle této verze dojde také k tomu, že veškerá doprava (návštěvníci bazénu, zásobování bazénu a školy, obyvatelé Polské) bude muset zajíždět dále do sídliště, zatěžovat jeho kritičtější místa a hlavně všichni musí jet kolem základní školy.
Co mě tedy zaráží nejvíc je, proč se dlouhodobé záměry musí řešit v nouzovém stavu, kdy není možné uskutečnit veřejnou diskusi. Na loňském veřejném setkání s občany (22.5.2019) jste řekl: „...jestliže budeme dělat zjednosměrnění ulic tak po řádném projednání v dopravní komisi a s veřejností...“.
Ani jedno se nestalo. S projektem byla dopravní komise seznámena již 20.2.2019, kdy nebyl ve finální podobě.
Tento postup odporuje i koaličnímu programovému prohlášení: "Se zásadními a významnými záměry budeme seznamovat prostřednictvím panelové diskuse."
Na závěr Vás vyzývám, abyste dostál heslu „Sliby plníme“ a aby před realizací tohoto záměru bylo uspořádáno slíbené projednání s veřejností včetně zdůvodnění navrhovaného řešení.
František Tejkl, občan Ústí nad Orlicí