DOPRAVNÍ PRŮZKUM NA SÍDLIŠTI ŠTĚPNICE (30.8.2022)
Co nám průzkum „říká:
-
Intenzita dopravy ulice Popradská za křižovatkou s ulicemi Nová, Heranova, U hřiště (východní směr → do sídliště) cituji "velmi překvapivé nízké hodnoty“ – cca 1200 vozidel / den obousměrně.
-
Propojení Polské do nám. Svobody je kapacitně možné (pozn.: kapacitně pro křižovatku nám. Svobody).
-
Intenzita dopravy v Polské ulici je aktuálně cca 500 vozidel / den. V případě otevření do nám. Svobody se předpokládá až 900 vozidel / den, ve špičce až 135 voz. / hod., tj. 1 vozidlo každých cca 26 sekund.
Co nám průzkum „neříká“:
-
V průzkumu chybí ulice Na Štěpnici, část dopravy proudící do sídliště se může přesunout do Polské vzhledem k jednoduššímu příjezdu z centra. Z minulého průzkumu vyplývá intenzita dopravy v ulici Na Štěpnici cca 1000 voz. / den.
-
V současnosti se na sídlišti Štěpnice chystá a zároveň již probíhá výstavba bytových a rodinných domů, což logicky musí do budoucna znamenat další nárůst intenzit dopravy.
-
Ulice Polská se intenzitou dopravy přiblíží (možná vyrovná) ulici Popradské. Podstatný rozdíl je v tom, že Polská vede kolem základní školy.
Obousměrné otevření ulice Polské od náměstí Svobody po odbočku k bazénu, obrazně řečeno „posunutí zábradlí“ za tuto odbočku, bych viděl jako správný krok. Zjednodušil by se příjezd návštěvníků bazénu a zásobování jídelny a o tuto dopravu by byly ušetřeny ulice na sídlišti a to zejména ty v okolí základní školy (Bratří Čapků a Polská, kde je největší pohyb dětí).